Frågor och svar

 

Här finner du de vanligaste frågorna och svaren

 

Vad är Elenkelt?

Vad är Elenkelt för typ av tjänst?
  • På Elenkelt.se bokar du professionella elektriker och elprodukter online. Bokningen är enkel, vi har fasta och tydliga priser och hjälper gärna till med rådgivning i elfrågor.
Vad kostar det?
  • Minsta debitering är 2 timmar plus grundkostnad (framkörning/fördröjelser för besöket).
Kan jag få flera saker åtgärdade vid samma tillfälle?
  • Ja absolut, vi hjälper till med alla typer av elinstallationer i hemmet, både mindre och lite större uppdrag.
Kan jag få hjälp med alla typer av eljobb?
  • Vi hjälper dig med de flesta typer av eljobb. Allt från installation av hushållsmaskiner, utomhusbelysning, taklampor, dimmers, strömbrytare, väggutag till felsökningar och rådgivning.– Vi hjälper både till med akuta elproblem och planerade renoveringar av olika storlek.– Vi hjälper dig både med själva installationen och säljer även elprodukter som håller mycket hög kvalitè. Vi har ett stort utbud av elprodukter som passar olika stilar och erbjuder många olika funktioner.– Finns inte den service eller produkt du söker här på elenkelt.se kan du kontakta oss så så hjälper vi dig personligen.
Kan jag få hjälp att installera produkter som jag redan köpt själv och har hemma?
  • Vi hjälper dig gärna att installera produkter som du har köpt själv. Välj vilken typ av produkt som du har hemma och vill få installerad av oss. Du kan även kontakta oss via mail för att få en kostnadsuppskattning.
Vilka fabrikat använder ni er av?
  • Vi använder till största del Schneider Electric produkter som håller mycket hög kvalité och är ledande på marknaden.

Bokning

Kan jag byta/boka om en redan bokad tid?
  • Ja, du kan göra förändringar i din bokning genom att kontakta din elektriker via telefon.
Kostar det något att avboka? Hur sent kan jag avboka?
  • Vi har inga avbokningsavgifter. För att avboka kontaktar du vår kundtjänst via telefon eller mail.
Måste jag vara hemma när installationen görs?
  • Vi rekommenderar att du vid första tillfället finns på plats för en gemensam genomgång av arbetet.
Kan jag lämna nyckeln till någon annan?
  • Ja, men vi vill gärna ha telefonkontakt innan.
Behöver jag finnas på plats?
  • Nej, du behöver inte finnas på plats under själva installationsarbetet.
Ingår en genomgång av hur produkten fungerar?
  • Ja givetvis får du all information om hur din nya installation fungerar.
Bryts strömmen helt?
  • Ja i den del av bostaden som arbetet ska utföras i.

Övrigt

Vad gör jag om jag behöver reklamera en trasig produkt eller hela installationen
  • Kontakta vår kundtjänst via mail med ordernummer och beskriv vad ni önskar reklamera.
Hur vet jag att min elektriker är behörig?
  • Elektrikern som kommer hem till dig är noga utvalda. Vi garanterar behöriga och kvalitetssäkra elinstallationer. Mer info på Elsäkerhetsverket.
Hur kan ni ha fasta priser om jag vill lägga till saker efteråt?
  • Om du därefter vill lägga till mer jobb eller fler produkter när våra elektriker ringar upp dig och går igenom jobbet på förhand, så kommer vi självklart informera dig om dessa tillkommande kostnaderna innan vi påbörjar något jobb.
Vilka betalningsalternativ finns det?
  • Vi kommer att skicka dig en faktura som du har 14 dagar på dig att betala. Tyvärr kan vi inte hantera kortbetalningar i dagsläget.
Kan jag betala via avbetalning?
  • I dagsläget kan vi inte erbjuda avbetalningsupplägg.
Kan jag använda ROT avdrag?
Behöver jag ta bort skräp själv?
  • Nej, vi återvinner allt material.
Kan jag behålla mina gamla produkter?
  • Ja om inte produkten är en säkerhetsrisk eller är skadad.
Kan jag få hjälp med vilket material jag behöver?
  • Har du frågor kring materialval kan du köpa vår tjänst ”Rådgivning”. Har du frågor kring vår tjänst rådgivning kan du maila till info@elenkelt.se
Hur kontaktar jag er om jag har fler frågor?
  • Hittar du inte vad du söker bland våra tjänster och produkter eller har du andra frågor? Maila oss så hjälper vi dig med en lösning. Vi svarar dig inom 48 timmar på vardagar.